حرف های خودمانی

وبلاگی برای گفتم و شنیدن واقعیات زندگی و تلاش برای رفع مشکلات آن

حرف های خودمانی

وبلاگی برای گفتم و شنیدن واقعیات زندگی و تلاش برای رفع مشکلات آن

انتخاب رشته یه رازه

سلام
سلام و تشکر از هر کسی که این متن را نمی خواند ! آری امروز می گویم نخوانید چیزهایی که می گویم .
مقدمه بالا یه شوخی نبود یه واقعیه یه اعتراف که دوست دارم کسی نشنوه ، دوست دارم نفهمید چرا ، چرا من ناکام بزرگ بودم در روزگار موفقیتم .
تعجب نکنید من همون مهدی ام هنوز خودمونی ام اما ، اما حالا که دستام رمقی نداره می نویسم به آرزو ها نه آرزو نه به خودم نرسیدم . منی که همه مطمئن به نتیجه گیریم بودن چرا نتیجه نگرفتم ( البته نباید بگ بی نتیجه بلکه خودم نبودم )
حالا که داری می خونی تا آخرش وایسا ...
اگه امسال کنکور دادی حتما تا آخرش وایسا ...

دوستای گلم ( رفتم سر پیشه اصلیم ) کنکور یه هدفه که رسیدن به اون نیازمند پیمودن یک سری راه هاست . همتون می دونید که کنکور در نظر همه ( همه نگم خیلی هابهتره ) یه قیفه که داخلش هم یه توری گذاشتن . توی قیف بودنش که فکر نمی کنم مشکلی داشته باشید اما اون توری بحث انتخاب رشته است . این موضوع به نظر من از خود جو کنکور و آزمون و نتیجه ( حتی نتیجه) مهمتره یعنی اینکه شما می تونید به نحوی انتخاب کنید که نتیجه بگیرید و دانشجو باشید و یا می تونید به خودتون یه بزرگی کاذب بدید و برخی مکان ها و رشته ها رو کوچک بشمارید . آره البته من این حق رو براتون محفوظ می ذارم که رشته هایی که علاقه ای بهشون ندارید رو انتخاب نکنید خوب این رو هر عقل نا فابریکی گواهی می ده و قبول داره اما موضوع بحث من این نیست ، موضوع اینه که بعضی مواقع بین بد و بدتر شما باید اول دنبال راه خوب برید اگه نشد بد رو انتخاب کنید . آره همه می گن تو این مواقع باید بد رو انتخاب کرد اما من می گم این اشتباس اگه دنبال راه دیگه نری بدون شک نسبت به راه درست بدتره رو انتخاب کردی ! آره یکم فکر کن و با خودت رو راست باش تو می تونی یه سال دیگه فشار درس و حساب و هندسه و جبر و زیست و مطالعات اجتماعی و اقتصاد و روانشناسی ناقص اطرافیان رو تحمل کنی ؟ سوال سختیه تا توی شرایط نباشی به هیج عنوان نمی تونی پاسخ بدی ( هر چند شما الان توی ذهنت جواب رو دادی ) نیاز به یه تجربه داره ، البته قبول دارم توی درس خوندن ، دوستان چند دسته اند : کسانی که سال گذشته رو عالی خوندن و بر اثر اتفاقات نتیجه دلخواه رو نگرفتند ، کسانی که متوسط مطالعه داشتند و قاعدتا به طور متوسط وارد دانشگاه و ایدال هاشون نمی شن و برخی افراد که ضعیف بودن یا اصلا نبودن. من توی دسته سوم دو گروه رو با هم آوردم که معتقدم بهتره باهم باشن چون اگه همه چیز عادی باشه اونا سال بعد هم موفق نمی شن ، اما گروه اول من توصیه می کنم اگه معیار مناسبی رو در امسال می بینن و در واقع رشته و شهری مناسب تر از هیچی می بینند انتخاب کنند و امسال دانشجو بشن . اما گروه دوم من معتقدم ( چون خودم بینشون بودم ) این افراد به طور معمول سال آینده نتیجه ی به نسبت ضعیف تری نسبت به خودشان می گیرند لذا توصیه اکثر عقلا به اینه که این دوستان هر جور شده خودشون رو به دانشگاه ها بچسبونن ( چقدر فجیع گفتم ) یعنی با انتخاب رشته معقول ، شرایط رو برای حضورشون بین دانشجویان محیا کنند . اما من تو این صحبتام یه چیز رو گفتم و اون هم لزوم انتخاب رشته جانب گرایانه بود یعنی اینکه ...
دیگه معنی کردن یعنی نوشتن حداقل 20 سطر دیگه
دوستای گلم ، علاقه مندان به خود بیایید شعار من را به کار نبندیم شعاری که تبدیل به تکه کلامی شده بود در میان کام های من و عاملی برای ساطع کردن امواج نا مثبت ( نه منفی ) به خود و اطرافیان و اون شعار کذایی چیزی جز عبارت زیر نبود که در عین سادگی بسیار پخته و کامل و معنایی بود و از اصول روانشناسی و سیاست و غیره پیروی می کرد.
شعار من در جواب حالت چطوره این بود :

زنده ام اما زندگی بحث دیگری است
ودر واقع کاملش اینه که :
ما هممون زنده ایم اما زندگی نمی کنیم
حالا تا پست بعدی که راجع به این شعاره فکر کنیدو ببینید چقدر باهاش موافقید ؟ باور کنید اگر بحث زندگی که تا 4 روز دیگه بهش خواهم پرداخت رو حل کنید ،

زنده بودنتون تنها در گرو زندگیتان خواهد بود اگر و تنها اگر بخواید

پس بازم مثل همیشه

بای تا های
نظرات 2 + ارسال نظر
مدیر گروه pbc چهارشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:32 ب.ظ http://PBCIR.BLOGFA.COM

بنام خدا
با عرض سلام و خسته نباشید

گروه بزرگ pbc در نظر دارد برای تحقق کارایی و بالا بردن سطح همکاری وبلاگها و نشان دادن همبستگی وبلاگ ها از تمامی مدیران وبلاگ ها خواهشمندیم برای تبادل لوگو و لینک با ما ارتباط بر قرار کنند!

شما به عنوان یک مدیر وبلاگ اگر تمایل به همکاری با گروه 20 نفره pbc که شبانه روز در خدمت همه مردم و با مشکارت و حمایات گوناگون چه در داخل کشور چه در خارج که پشتیبان این گروه هستند همکاری نمایید برای تبادل لوگو یا تبادل لینک از وبلاگ ما دیدن کنید

پیش بینی می شود با به را ه انداختن اشعار ژاکلین طرفداران او حدود یک باره به وبلاگ ما هجوم اورده و تار حدود 6 روز دیگر ما با مشکلات ترافیک وبلاگی رو به رو خواهیم شد !!!

سرویس های رایگان مهاجر pbc برای همکاری با شما در همر زمینه اماده گی کامل را اعلام میکند

اگر نظرات خود را به آرشیو و سوالات خود را با پرسنل شبانه روزی ما در میان بگذارید

در ضمن در هنگام باز کردن وبلاگ به هفته نامه الکترونیکی ما هم توجه کنید همزمان باز می شود!


اگه شما هنوز وبلاگتون لوگو شخصی ندارید کافیست به وبلاگ ما مراجعه کرده و نام و ایمیل خود را در صورت مایل بودن ثبت کنید 24 ساعت بعد از طرف پرسنل به شما ایمیل میاد که باید عکس مورد نظر و عنوان مورد نظر رو برای پرسنل لوگو سازی بفرستید آرشیو مخصوصی طراحی شده که عنوان اون سفارشات لوگو می باشد

منتظر شما هستیم!!!!

یه سری به وبلاگ گروه ما بزن!!!! منتظر نظرات شما هستیم

گروه اول :www.pbcir.blogfa.com
گروه دوم : www.pbcir2.blogsky.com
گروه سوم : www.pbcir3.mihanblog.com

پادرا چهارشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:33 ب.ظ http://padra.blogsky.com/

سلام. من اولش که بلگتونو خوندم فکر کردم ۱۰۰ تا کامنت دارین چون مثل سخنران ها حرف میزنین ولی بعد دیدم خودم نفر اولم. خیلی برام عجیب بود که یه نفر این همه حرفو داره برای کی میزنه ؟
پیشنهاد میکنم یه خورده به مخاطی هم اهمیت دین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد