حرف های خودمانی

وبلاگی برای گفتم و شنیدن واقعیات زندگی و تلاش برای رفع مشکلات آن

حرف های خودمانی

وبلاگی برای گفتم و شنیدن واقعیات زندگی و تلاش برای رفع مشکلات آن

جامعه و فرهنگ

امروز می خوام یک مطلب راجع به فرهنگ و جامعه خودمان صحبت کنم
اگر پست قبلی من را مطالعه کرده باشید متوجه شدید که من به طور غیرمستقیم راجع به تبعیض جنسیتی در کشورمان مطالبی نوشتم . همانطور که از پست های قبلی من مشخص است من برای ایرانی آباد تلاش می کنم در واقع آرزوی من آبادانی ایران می باشد آرزویی که همه ما باید برای تحقق آن قدم برداریم .
به طور حتم شما هم با من هم عقیده هستید که مردم ما هیج وقت فرهنگی را به طور عمقی قبول نمی کنند شاید یک سری از مسائل سطحی مثل پوشش در رابپذیریم اما هیج گاه یک فرهنگ غربی یا حتی مدرن را قبول نمی کنیم به طور مثال در چند سال گذشته ما متوجه این موضوع شدیم که دیگر سد ها توانایی تولید برق برای ما را ندارند پس سیاست دولت وقت بر این شد که با فرهنگ سازی مصرف را کاهش دهد اما هر چند این بابابرقی در تلویزیون و رادیو در مورد مصرف برق در ساعات اوج مصرف و صرفه جویی در برق صحبت کرد اما هیج فایده ای نداشت که در آن زمان دولت راه حل های دیگر را امتحان کرد که همگی به آنها واقفیم مثل انرژی هسته ای و ...
هرچند این مثال هم یک مثال ساده است اما ما در مملکت خود از این مثال ها زیاد داریم البته متاسفانه . پس چیز عجیبی نیست که به قول این دوستیم در مملکت ما بانوان طعمه قرار می گیرند و من و شما با راه حل های منطقی نمی توانیم با آن برخورد کنیم ما راه حلی از جنس ایرانی نیاز داریم . راه حلی که با فرهنگ تاریخی مان (نه بعد از اسلام)همخوانی داشته باشد . چرا ما به این گونه نسبت به جنس مخالف حریص شده ایم چه پسران و چه دختران همگی در مقابل جنس مخالف خود دارای یه حس عجیب هستیم ، حسی که حتی با وجود جامعه شبه اسلامی مان باز هم به طور واضح نمود پیدا می کند . من معتقدم سیاست های آموزش و پرورش مان با سیاست های دانشگاهیمان هم خوانی ندارد پس عجیب نیست که پس از ورود به دانشگاه ، دانشگاه را به زایشگاه تبدیل می کنیم . من و تو آنقدر در فرهنگی ناقص از شرق و غرب گم شدیم که فرهنگ اصیل خود را فراموش کرده ایم . چه کنیم ؟ راه حل زیاد است اما کدامین یک می تواند مشکل ما را حل نماید .
1-آزادی کامل(رابطه و ارتباط) : در این صورت یک نسل به طور کلی نابود می شود اما شاید نسل بعد از افراط نسل قبلی درس بگیرد .
2-آزادی در حد ارتباط : در این صورت هم نسل ابتدایی دچار یک سری متناقضات می شود و در بعضی مسائل تفریط و در دیگری افراط خواهد کرد اما نسل بعد از این رفتار درس خواهد گرفت .
3- فرهنگ سازی از مدارس : دراین صورت هم نسل قدیمی تر ما مخالفت خواهد کرد و مملکت دچار اختلاف شدید نظرات می شود اما با تغییر حاکمان و تحویل به نسل فعلی این مشکل رفع می شود .
کاملا مشخص است که جامعه ما در طی این چند قرن به نحوی پرورش یافته که دیگر به راحتی نمی شود رویش اثرگذاشت هر چند ما مسائل سطحی را بسیار سریع و بدون تفکر می پذیریم اما کدام موضوع فرهنگی مدرن را می توان به حالت سطحی تبدیل کرد .
نظراتتون و را حل های خود را برای من بفرستید.
از باران خانم هم که یک سوژه جدید به ذهن من داد متشکر .
نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:13 ق.ظ

سلام با تشکر از زحماتتون اگر فرصت داشتید یک سری به این ادرس بزنید مطالبش بسیار جالبwww.alcoran.blogsky.com

بارون یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:41 ق.ظ http://delvapasiii.blogsky.com

خواهش می کنم...
ببین٬ می دونی٬ این قدر که تو این جامعه ی ما٬‌سعی کردن دخترو پسر رو از هم بپوشونن٬ حالا نمی گم ۹۰٪ ولی نصف مملکت عقده ای شده.. البته مسئله ی پسرا جداستا.... بعدش تا یکی می ره تو یه جای آزاد ‌٬‌۱۸۰ درجه تغییر می کنه...به قول خودت دانشگاه می شه زایشگاه..... من واسه همین می گم می خوام گرگ باشم.. ببین٬‌من نوعی خیلی ساده ام و خیلی زود گول می خورم... نمی دونم متوجه ی حرفام می شی یا نه؟!!! خیلی دارن محدودیت ایجاد می کنن٬ خیلی..... چن روز پیش یه دوستی واسم یه عکس فرستاد که سردار طلایی کنار یه تابلو واستاده بود و یه چیزایی هم روش نوشته بود... اگه اونو ببینی واقعاْ میگی ببین ما کجا داریم زندگی می کنیم... من بلد نیستم اون عکس رو بذارم تو وبلاگم٬‌البته اون دوست وواسم گفتا ولی یاد نگرفتم...mail خودت رو برام بذار تا برات بفرستم تا ببینی....
ممنون از صحبتات مهدی جان...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد